Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2011 15:20 - Стихове за деца
Автор: mishevgd Категория: Поезия   
Прочетен: 18916 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 14.02.2011 22:03


 

Пазач

 

Важна задача
получи Кълвача.
От сутрин до здрач
да бъде пазач
на всички в гората.
Когато Лисана
тръгне на лов
да бъде готов
по голямата бука
Кълвачът да чука.
Оттогава в гората
я няма Лисана.
Избяга горката,
че има охрана...

 

 Мишле

 

Тръгнало мишлето
направо през полето
да събира в торбичка
за своята сестричка
лековити билки,
черешови костилки,
корени от хрян,
и плодчета от дрян.
Но мишлето забрави
сироп как се прави.
Моля те кажи му ,
минута не бави го,
ако знаеш ти
на ухо му прошепни...


 

 Калинка

 

В нашата градинка
на трънче от къпинка
малката Калинка
скъса свойта пелеринка.
Калинката заплака,
но чу я леля Сврака.
Сложи очилата
и с конеца, и с иглата
скъсаната пелеринка
на трънче от къпинка
едно,две, три
на черни точици  заши…



Шивач Ежко

 

Ежко Бежко сто игли
на кожуха си държи.
От изгрева до здрач
работи малкият шивач.

 На Щурчето-фрак уши.
Кожухче на Лисана.
Две дълги,шарени поли
на Мишлето и Писана.

 -Той прекрасен е шивач
на ризки, панталонки.
Каза ми един Кълвач-
плащаме му с... бонбонки.

 

 Пчеличка

 Пчеличка лекокрила
лети от цвят на цвят.
В кошничка събира
слънчев аромат.

 В кошера долита,
с бързите крила
и слага в медна пита
слънцето в меда.


Игра

 На плочките на двора
мъничко врабче,
скача без умора
на едно краче.
 Скача, чурулика,
както то си знае.
Врабченцето ме вика
да си поиграем.
 То сигурно не знае,
че много съм зает.
Не мога да играя
от два до пет.
 Трябва да науча
от букварчето си днес,
буквите до „ Ч „
и един куплет...

 

  Зимнина

 Тръгна Ежко да събира
зимнина за снежна зима.
Пълни бързо в торбата,
круши паднали в тревата,
грозде останало в лозята,
скрити ябълки в листата...
Но орехчетата пропуска-
те на Мишлето са закуска...

  Самохвалко

 Бръмбар на щурец
хвали се в тревата.
Аз съм по-храбрец
от всички на земята.

 Мога да преплувам
от край докрай реката.
И без много да умува
се хвърли във водата.

 Но водата е дълбока,
а сега и за беда
клекнал е жабока,
точно на брега.

 -Щурчо помогни ми,
Бръмбарко се моли.
От жабата спаси ме,
че ще ме улови...

 Хвърли се Щуреца
право в реката.
Измъкна той храбреца
далече от водата.

 От тогава и до днес
срещне ли щурец,
бръмбар на щуреца,
вика му Храбрец.

 
 Врабче

 Малко сивичко врабче
с човка мъничка,кафява,
стои на нашият прозорец
и с мене нещо се задява.
Почуква с човчицата леко,
чурулика нещо и говори,
но не разбирам аз врабчето
и не знам какво да сторя....

  Петле

 Петлъо гордо крачи
през зелената трева.
-Аз юнак съм значи,
щом мога сутринта
слънцето да викна
рано да изгрее.
Слънцето е свикнало
сутрин да му пея.
После по небето
той от край до край,
разказва : Без Петлето
ще се успивам май....

  Паяче

 Паяк дългокрак,
паяк мустакат,
от вчера преплита
паяжина на скрито.
Днес малка мушица
/ уж малка умница/
не разбра как стана,
но в мрежата се хвана...

 

  Кой къде живее

 Живее Катеричката в хралупа.
Лястовичката е в гнездо.
Къде пък Зайо-Байо хрупа
морковчета и цвекло?
 
Навярно зайчето живее
в храсти някъде в полето.
Но тогава кажете ми, къде е
домът на Лиса и  Щурчето?

 В къща Охлюва живее,
която носи си навред.
Знам Пчеличката къде е-
в кошера, събира мед.

 А Гущера къде се крие,
когато вънка завали?
Ако  можеш да откриеш,
ще ми кажеш ти,нали?

  Мечо и Мецана

 Нарисувах в блокчето
Мечо и Мецана.
Мечо голям е,
и Мецана голяма.

Ограда направих.
Висока ограда.
Някой случайно
да не пострада.

Ключалка поставих.
(Без ключалка не бива.)
Но ключе не направих,
че се счупи молива…

 Палячо               

 Поканили го Рачо,
Рачо осмокрачо,
да работи Рачо
в цирка като Палячо.
Ушил си панталони
от криви макарони.
А блузка си изплел
от листа на хмел.
Но Рачо пък забравил
и ръкавици не направил.
Отишъл Рачо в цирка,
до таксиметровата спирка,
директорът на цирка
Рачо с щипките ощипал.
Не работи вече Рачо
там като... Палячо.

  Конче като слонче

 С моята играчка
направих си закачка.
Играчката ми конче
превърнах я в слонче.
Хоботче му уших,
на носа го залепих.
Толкова е смешно-
конче като слонче.

  Облаче

 По небето тича
облаче юначе.
На зайче ми прилича
с мъничко калпаче.
На върха на планината
спъна се юначето.
Удари си главата.
Изгуби си калпачето.
После изведнъж,
скри се в мрака
и с капчици от дъжд
тихичко заплака...

  Моряк

 Слънцето се скри
зад облак над гората.
Започна да вали
по средата на играта.
Веднага мама викна
да се скрия под стрехата,
а толкова аз искам
да пошляпам във водата.
Затова като порасна
аз моряк ще стана.
Да мога да си шляпам
на  воля  в океана.

  Часовник

 Часовничето трака
тики-така-так.
Трака като влака,
но знам,че не е влак.
Стрелкичките му бързат,
гонят се в кръг.
На тях не им омръзва
за миг поне да спрат.
Прибирам се в къщи
по средата на играта,
а татко ми се мръщи
и сочи ми стрелката.
Баба ме поглежда
и с ръка ми дава знак.
На часовникът изглежда
ще му трябва похлупак...

 Клоун

 Днес си нарисувах
облаче красиво.
Мама каза:- Стига,
много е мъгливо!

 Слънцето червено
прилича на черешка.
Щом морето е зелено,
станала е грешка.

 -Моето момиче,
спри за миг поне.
На клоунче приличаш
с боядисано носле.

  Панаир

Не ми се прибира
днес от панаира.
Толкова неща
искам да избера.
Искам кола,
два пистолета.
Лък със стрела
и пет самолета...
Искам да  взема
пушка и кон,
но ще ми трябва
поне... милион.

 


 




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mishevgd
Категория: Изкуство
Прочетен: 149466
Постинги: 20
Коментари: 20
Гласове: 19
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930